Torsdag 30 augusti 2007

Är hemma med huvudvärk idag. Åh, vad jag avskyr den här pissiga huvudvärken som återkommer hela tiden. Måste nog ta tag i mig själv och gå till doktorn med den någon gång. Jag gick till en neurolog för en hel massa år sedan, och han gjorde alla möjliga seriösa tester för att kolla så att det inte var någon inflammation i blodkärlen i huvudet, som hade med min sjukdom att göra. Men det var det inte. Sen flyttade den läkaren och allt rann ut i sanden. Kanske borde söka mig till någon sorts smärtklinik, någon som har erfarenhet av en sådan?

Idag är en stor dag, för idag går min mamma i pension. Hon har just nu avskedskalas på jobbet. Vilken konstig känsla det måste vara, att ha jobbat sin sista dag, att vara ledig resten av sitt liv. Det är stort! Och jag som knappt kommit ut i arbetslivet ännu...

Det går förresten bättre och bättre för Anton på dagis. Han blir lite gladare för varje dag, säger fröknarna. Idag vinkade han glatt hejdå till Samuel när han lämnade honom, för det var hans favoritfröken som tog emot honom. Sköööönt! Det är en plåga att veta att ens barn gråter större delen av dagen, och man känner sig som en hemsk människa som låter honom vara på ett ställe som gör honom så ledsen. Men jag tror faktiskt att dagis är bra för barn. Lite på samma sätt som att få syskon. De får lära sig att inte vara i totalt centrum hela tiden, och att anpassa sig till andra människors viljor. Det måste ju föra med sig mer sociala färdigheter än att bara vara med mamma hela dagarna? Fast för mig är det extremt viktigt att jag känner att personalen och gruppen funkar, att det känns...harmoniskt.  Annars skulle jag inte tveka att byta avdelning/förskola, man måste känna sig trygg med den plats där ens barn tillbringar så mycket tid. På Lille Skutt, Antons avdelning, är det inte så hysteriskt många barn som man hör om på vissa dagis (f f a inne i Göteborg, i Mölndal är det inte alls lika högt tryck), och vi tycker att fröknarna är suveräna och lyhörda.

Höll nästan på att glömma, jag fick godkänt på hemtentan (ett riktigt bra resultat, dessutom). Hurraaa!!

Kommentarer
Postat av: Julia

Grattis!!

2007-08-30 @ 19:59:48
URL: http://juleld.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Bra jobbat - grattis. Skönt o få lite flyt i pluggandet. ps. det var kul o se dig den lilla stunden vi sågs i metropolen går... hoppas det gick bra i skolan. kram alexandra

2007-09-02 @ 14:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0