Luciadagen 2007

Idag var det åter igen dags att ta fram större kläder till Anton. Josef lämnade ju efter sig flera lådor och Anton får använda allt utom en Bamsetröja som vi sparat undan. Vår stora prins hann använda några tröjor i strl 98, och det är det största vi har. Anton drar nu strl 92 och jag inser att om inte alltför lång tid kommer han bli för stor för Josefs gamla kläder. Visst har jag ändå köpt några plagg till Anton ibland, men mest har han ju haft storebrorsans. Jag kommer knappt ihåg hur det är att behöva köpa nya kläder hela tiden i och med att barnen växer, vi har liksom bara gått ner till källaren och hämtat upp en låda till.

Idag firar vi Lucia och vi ska för första gången få se en av våra söner delta i ett lussetåg. En stor dag alltså!! Josef fick aldrig möjlighet till det. Hans sista jul gick han ju inte på dagis, för då var han under behandling. Och efter att han dött så har jag inte tyckt om lucia, den dagen har bara bestått av avundsjuka på alla föräldrar som gick till dagis och beundrade sina barns framträdanden. Anton har ju varit för liten tidigare år för att kunna vara med, men i år - idag - är det alltså dags! Jag har förstått att de övat mycket på dagis, för han har gått och sjungit på "Tipp Tapp" här hemma mest hela tiden.
Har inte bestämt vad han ska vara ännu. Det får bli en tripp till affären och försöka hitta en passande dräkt. Annars har vi en tomteluva hemma.

Jag träffar fortfarande min psykolog regelbundet och nu har vi börjat dyka in på djupare saker. Det är väldigt personligt, och därför rätt underligt att dela mina innersta tankar men denna i princip vilt främmande man. Det blir mycket som behöver bearbetas och tankemässigt vändas ut och in på, och jag känner mig ännu inte redo att dela allt här.

Verkar som att det börjar närma sig en ny babyboom i bekantskapskretsen. Känner till flera par som väntar barn 
och i måndags fick några goda vänner sitt 3:e. Härligt med många nya små personer!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Mysigt med lussefirande! Leo är för liten för det ännu, vi får väl vänta tills nästa år.
Kul att få träffa er efter jul o nyår! Några önskningar på aktiviteter??
Kram

2007-12-14 @ 10:48:42
Postat av: Anonym

Hej!
Det var ett tag sedan nu.
Hoppas att ni mår bra.
Marcus var på sjukhuset med Alexander i går och vi fick samma besked som ni fick tidigare. Alexander har samma problem som Anton men inte lika allvarliga. Han ska också opereras fram i vår någon gång.
Nu är det bara till att fortsätta och rida ut julstressen.
Ha det så bra!
Ses vi den 30 hos Ulla?
/Ulle

2007-12-20 @ 21:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0