Fredag 29 juni

Jag är så trött, så trött, så trött...........
Igår åkte Samuel iväg med sina "bröder" för att ha sin årliga gemenskap. Jag bävade lite inför att han skulle åka, eftersom en enorm trötthet har kommit över mig sen vi kom hem. Som väl är får jag mycket hjälp av föräldrar och svärföräldrar.

Jag har liksom inte hunnit med tröttheten förrän nu. Först skulle skolan klaras av, sedan var det Josefs dödsdag (som jag knappt hann reflektera över då, mitt i resfebern, så det kommer också över mig nu), och så har det varit fullt av intryck och händelser i Toronto. Mitt huvud är fullt, det får inte plats med mer nu.

Idag var jag och Anton och kollade hans vikt på BVC. Han har ätit lite halvkasst, och blivit ganska smal, så jag ville bara kolla att han höll sig inom rimliga gränser, eller om jag måste tvinga i honom mer mat. Han har hamnat lite nedanför sin vanliga kurva, men det är rätt vanligt i den här åldern. Han håller ju på att bli en riktig pojke nu, och förlorar mer och mer av sitt bebishull.
Efter BVC har prinsen varit med farmor hela dagen, och jag har bara suttit i min fåtölj och stirrat, ibland i en tidning, ibland på TV och ibland på ingenting. Skönt! Ska nog titta lite på Joseffilmen nu.

Fick precis SMS från Samuel att de har det bra. Ska visst åka dressin och paddla, låter intressant. Skönt att han har sin mobiltelefon igen. Under hela tiden i Kanada kunde jag inte få tag på honom när han inte var hemma. Det var lite frustrerande, tänk vad man vant sig vid de tekniska nymodigheterna. Läste nyss i Sahlgrenska Sjukhusets tidning där en ambulansman sa att det blivit en sådan enorm skillnad för deras patienter sedan mobiltelefonen kom. Nu för tiden hinner många fler människor fram till sina kära innan de dör, vid t ex svåra olyckor.

Om du inte har gjort det redan så uppmanas nu alla att lägga in ett nummer till sin närmaste anhörig under namnet ICE i telefonboken i sin mobiltelefon. ICE står för In Case of Emergency och det var en brittisk ambulansman som kom på det här, vilket sedan har spridit sig över världen. Om du skulle råka ut för en olycka så tittar räddningspersonalen i din mobil efter ett ICE-nummer och vet på så sätt snabbt vem de ska ringa.
Gör det nu på en gång!
(om du inte tror mig kan du bara Googla på "In Case of Emergency", så kommer du till sidor som har mer info)

Kommentarer
Postat av: Anna Stenberg

Hej, jag visste inte att du hade en blogg. Vi kan väl höras/ Kram Anna

2007-06-30 @ 00:42:24
Postat av: Ulle

Ta tid och vila upp dig. Du har väl sommarlov nu? Vilken tur att det finns många runt omkring som kan hjälpa till! Är Samuel ledig i sommar? Hoppas att de fick en trevlig helg, utan allt för mycket regn.

2007-06-30 @ 12:48:49
Postat av: Linnéa

Hej Anna!
vad bra att du hittat hit. Den är ju ganska nystartad som du ser. Det var för längesen vi sågs nu, vill gärna träffa er! Kram

2007-07-01 @ 11:54:24
URL: http://brohede.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0