En sjuk dag

Hjälp, vad jag mår dåligt! Mina ögon är så röda och svullna och onda, jag vill mest sova för att det är så jobbigt att vara vaken med dem. Sen känns det ju inte bättre av att ha 39,5 graders feber heller...

Samuel är nere och byter tak på stugan i Olofsbo. Anton är bortlånad till farmor och farfar, så jag är själv och då brukar jag alltid minnas Josef extra mycket och försöka förstå lite mer av vad som hände.
Det är en sak bland alla som jag har gemensamt med andra änglaföräldrar, ett enormt ökat behov av att få vara själv. Det är väl för att sorgearbetet kräver att tid och kraft avsättes, annars växer bara ångestklumpen i bröstet. Den ångestklumpen får man bara bort genom att gråta (eller möjligtvis genom att åka till Josefs avdelning och få höra sköterskorna berätta om sina minnen av Josef - vi åker alltid därifrån lite lättare om hjärtat).

Såg precis någon kriminalfilm på TV. Som vanligt var det en labil person med som hade förlorat ett barn. Otroligt, vilket populärt tema det är. Sedan Josef dog har jag upptäckt att det är med i så många filmer som man inte förväntar sig, t ex actionfilmer såsom Face Off och Minority Report. Då blir det extremt overkligt för mig, att det är något som jag verkligen har upplevt. 

För er som känner till Matilda så kan jag glatt meddela att hennes STORA DAG-kalas blev av, men flyttades till sjukhuset. Det finns en uppdatering nu på hennes "dummapricken"-sida (se länk till höger).

Nu är det snart dags för den stora melodifestivalen. Jag hoppas min man kommer hem så jag slipper se den i min ensamhet.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Hej på dig! Hoppas att du kryar på dig för det låter inte roligt att vara sjuk.
Hoppas också att Samuel kom hem i tid.
Själv kunde jag nog varit utan melodifestivalen, för det var verkligen inget att hurra för! I alla fall inte enligt mig.
Jag kände inte till Matilda innan men satt en bra bit in på natten för att läsa deras sida. Den berör verkligen. Vill bara rusa upp och krama mina egna barn.
Ha det så bra!
Ulle

2007-05-13 @ 13:31:05
Postat av: Ulle

Hej igen!
Konstigt, jag lade in en kommentar i går men den syns inte. Men när jag klickar på kommentarer så kommer den upp, i alla fall på min dator. Skumt!
Ulle

2007-05-14 @ 20:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0