Snart åker vi!

Glömde skriva igår att den här bloggen också för ett tag kommer fungera som reseskildring när vi är i Toronto.

image4

Samuel var där och jobbade feb-apr 2003 och då hängde jag och Josef med. Då var det sviiinkallt och vi kunde knappt gå utanför dörren vissa dagar.

image5

Ändå blev jag lite småförälskad i den stora staden, och nu ska vi dit igen. Fast den här gången kommer det vara ett varmt och blommande Toronto som möter oss. Underbart! Vi ska vara där 3-24 juni, lagom lång tid för mig, som tyckte att två månader var lite länge förra gången. Jag vet, jag är extremt hemmakär...
Jag har inte riktigt kunnat längta till något sedan Josef dog, så nu är det så härligt att känna den känslan igen. Jag verkligen längtar tills vi åker!

Idag var jag och samtalade med en pastor inne i Smyrnakyrkan, Göteborg (en gammal bibelskolelärare till mig). Det kändes bra. Jag behöver någon som kan vara bollplank åt alla mina tvivel och grubblerier. Jag har inte kunnat läsa Bibeln sedan Josef dog, har bara irriterat mig på saker så fort jag försökt. Idag fick jag häva ur mig en del av mina tankar och fick lite att fundera på tillbaka. Mycket givande, och jag ser fram emot våra fortsatta träffar.

Var också i skolan på förmiddagen. Läser akustisk fonetik nu. Det är förvånansvärt intressant, men idag var det svårt att koncentrera sig pga dubbelsidig ögoninfektion (tack så mycket för den, Anton!).

Kommentarer
Postat av: Ulle

Förstår att du ser fram emot att åka. Hoppas att ni får en trevlig vistelse i Toronto. Spännande att få se samma ställe igen fast i annan skepnad!
Jag var just lite nyfiken på hur du löser skolan när ni är borta, men det kan vi ju prata om när vi ses. Vad bra att du har haft någon att prata med om dina grubblerier, och att du fick något att tänka på efteråt. Verkar bra tycker jag. Det är alltid bra att få ha ett bollplank, vad man sedan bestämmer sig för är en annan sak. Att ta sig fram på den sagda raka vägen utan att ta en tjuvkik i varje dike är inte alltid lätt. Om du förstår vad jag menar. Det är inte alltid lätt att hålla sig på vägen, tvivlen får väl beteckan diken.
Ska verkligen bli kul att träffa er!
Kram Ulle

2007-05-12 @ 14:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0