Måndag 22 oktober 2007

Hemma igen! Känns roligt att träffa grabbarna igen, men inte så kul att komma tillbaka till kylan. Det var såå skönt med lite värme och ljumma sommarkvällar.

Nu känns det lite jobbigt att komma tillbaka till vardagen och behöva ta en massa beslut inför framtiden. Hur mycket och hur länge ska jag vara sjukskriven egentligen?? Skulle nog egentligen behöva dra ner på allt ett tag, känner mig som jag är i en nedåtgående spiral, men samtidigt känns det jobbigt att strula till det för mycket för sig i framtiden genom att skjuta på massa saker.

I förrgår kväll drog vi fram den gamla diaprojektorn för att titta på lite bilder. Då hittade vi några foton på Josef som vi inte sett på massa år, säkert inte sedan de togs. Han var väl ungefär lika gammal som Anton är nu. Det är en otroligt speciell känsla att hitta Josefbilder som man inte "kan". Då blir han plötsligt lite levande igen. Om man har sett ett foto för mycket så blir det liksom "dött". Så nu vill vi efterlysa foton på Josef! Leta gärna fram allt ni kan hitta, det skulle betyda så mycket för oss!!
Efter bildvisningen kände vi båda för att titta på Josef, och såg ALLT som vi filmat på honom. Men resultatet blev mest en känsla av otillräcklighet som dröjde sig kvar. Vi vill ha mer! Vi vill ha Josef här hos oss, och uppleva nya saker med honom varje dag. Inte titta på samma filmsnuttar hela tiden. Hjälp, dessa filmer kommer vi se resten av livet. Inget nytt kommer komma till, inga nya bilder kommer tas på Josef.... En tung sanning som jag bara orkar ta in en liten del i taget av.
I förrgår fick vi plötsligt fatt på en liten del till av den sanningen och grät tillsammans hela kvällen. Det var längesen.

Till helgen är det dags för "Lek för livet" i Nordstan. Det är Barncancerfonden som i och med sitt 25-årsjubileum har anlitat en sorts reklamfirma (eller vad det nu är) som har arrangerat det här jippot:
"Lek för livet innebär att för varje lek som ett barn utför så betalar en
extern partner pengar till Barncancerfonen. Ju mer barnen leker, desto
mer pengar till barnens vänner som har cancer."
Arrangören ville ha några från föreningen på plats för att kunna svara på folks frågor om barn och cancer. Där ska jag alltså vara med. Jag ska också få representera västra Barncancerföreningen mer officiellt för första gången på onsdag, och ska då träffa det här reklamfolket för att berätta lite om föreningens verksamhet.
Så kom in till Nordstan med era barn och lek!! Det håller på från torsdag till söndag. Om ni vill träffa mig så är jag där fre-lör mellan kl 10-14.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, usch vad tungt..., det där med kort och filmer, bläääääää, pest......
Vi kanske skulle komma till Nordstan, vi får se.

Kram Anna S

2007-10-22 @ 22:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0