Tisdag 9 oktober 2007

Jag ska åka till Tunisien!! På fredag kväll drar jag och mamsen till flygplatsen. Sen bär det av ner till 28 graders värme och lååånga vita sandstränder. Ska bli så skönt, att bara rå om sig själv utan att behöva tänka på barn, städning, matlagning, skola och allt annat. Det enda som jag ska fundera på är hur jag ska bli lagom brun....

Samuel och Anton får stanna hemma och ta hand om varandra. Josef följer med mig så som han alltid är med mig nu för tiden.

Idag var jag grymt nära att sätta på Josefs minnesfilm. Tyckte inte att jag kunde komma på hur hans röst lät. Men jag orkade bara inte, så jag ångrade mig. Nu var det så längesen som jag tittade på den så nu har det blivit som ett litet motstånd, en vägg som måste övervinnas för att jag ska göra det. Jag måste ju inte titta på den för någon annans skull än min egen, men ibland är det bra att övervinna det där motståndet och sätta sig och "paniksörja" i några timmar. Oftast mår jag bättre än på länge efter en sån stund.

Annars känns det väldigt overkligt vad vi har varit med om. Det känns overkligt att Josef funnits och att han är död på samma gång. Jag har hört mitt barns hjärta sluta slå, jag har lagt mitt barn i en kista och skruvat igen locket. Jag har varit med och lagt den kistan i ett hål i marken och sett jord skyfflas ovanpå. Nu växer det gräs och blommor ovanför Josefs kropp. Josef kommer aldrig nånsin mer komma tillbaka hit till jorden så länge jag lever här.
Ibland går jag och upprepar de här meningarna för mig själv för att försöka förstå, men det går inte iallafall.

Nu var det längesen det var med en bild på min äldsta prins här, så varsågod:

image203
Josef kollar på TV i Almers Hus   Jan-05

image204
Gott med godismaskar!  (helt sjukt likt Anton, förresten...)  Okt-04

Kommentarer
Postat av: kicki

Finns det en plats till????? Vad underbart det låter. Hoppas ni får en underbar vecka och du är faktiskt värd att komma hem chokladbrun. Lite avundsjuk är jag, men bara lite!!! Vilka fina bilder på Josef. Tänkte leta bland mina kort nån dag för att se om jag hittar de kort på Josef som jag tror jag har. Kram Kicki

2007-10-09 @ 20:12:49
Postat av: Rickard

Har suttit och läst igenom delar av din blogg nu, trots att jag borde göra lite jobb inför imorgon. Blev påmind om att vi som kan bekymra oss mest om småsaker har det väldigt bra i livet... Det är trots allt uppmuntrande att läsa om din/er sorg - lite märkligt men det är väl ärligheten kanske.
Ha en skön resa!

2007-10-09 @ 20:28:54
Postat av: Ingfrid M.Aztor

Stoor kram, igen, ha det så underbart i Tunisien, vilken bra ide!!Det är du så värd, njut av sol, sand, bad o goda samtal med din mamma, upplevelser o shopping!Jättefina bilder på Josef, och det synas att han är Antons storebror:-)skriver mer på mailen sen, tycker så jättemycket om dig, Linnea. Hälsa killarna!

2007-10-10 @ 11:11:49
Postat av: Julia

Åååh så härligt! Vilken kalasidé ja! Och jag kan bara hålla med - så fina bilder på Josef. Ha det riktigt riktigt bra och ta hand om dig! Kram

2007-10-10 @ 18:46:11
URL: http://juleld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0