Torsdag 25 oktober 2007

Borde egentligen plugga, ska göra omtentan på tisdag. Men ni vet ju hur jag är vid det här laget - försöker envist komma på saker som bara "måste" göras innan.
Samuel åker till USA på lördag för att vara borta en vecka. Så då kommer det bli lite lurigt att plugga när jag har hand om Anton själv. Som tur var finns föräldrar och svärföräldrar nära.

Igår var jag och en till från Barncancerföreningen på eventfirman Let's try it AB för att prata om den stora tillställningen som börjar idag i Nordstan, och som jag redan skrivit om. De har jobbat med det här projektet i ett halvår och var riktigt spända när det nu skulle gå av stapeln. De bjöd in oss för att få veta mer om föreningen och fonden, och för att inte glömma bort människorna som de gör detta för. Vilket fantastiskt gäng de var. 8 stycken relativt unga människor som vill att deras eventföretag framför allt ska rikta in sig på att hjälpa frivilligorganisationer med behjärtansvärda ändamål att få kontakt med sponsorer och dylikt.
De har bl a varit med och skapat Godhandling.se - gå in där!! När man behöver beställa en bläckpatron eller en DVD-skiva eller något annat från internet så kan man göra det genom Godhandling. Där kan man välja en organisation som man vill stödja (t ex Barncancerfonden) och så när man beställer något från t ex CDON så skänker CDON en del av summan till välgörenhet!
Vilken fantastisk grej! Glöm nu inte det nästa gång ni ska beställa något!

Idag kunde jag inte låta bli att åka in en sväng till Nordstan för att kolla läget. Där fanns massor av roligt för barnen (och vuxna) att göra: hoppborg, måla teckningar, spela innebandy, gå hinderbana etc etc. För varje gång du har gjort något av dessa aktiviteter så får du en krona som du ska lägga i insamlingsrören. Och pengarna går alltså då till Barncancerfonden och föreningen.
Och så finns vi då med från föreningen för att svara på frågor och sälja våra saker. Man kan bl a köpa jubileumsnallen Herman eller jubileumssmycket "Hope" som Karma designat. Bra julklappar!
Nu har jag väl gjort tillräckligt med reklam för detta.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0