Tisdag 18 september 2007

Helgen var skön och rolig. Var hemma hos goda vänner både på lördagen och söndagen. Och så träffade jag en hel massa tennisstjärnor. Det blev inte så många familjer som hängde med från Min Stora Dag, men vi var ett gött litet gäng som träffades där på söndagmorgonen. Tillsammans med oss var det också ett stort gäng tennisungdomar som skulle få träffa sina idoler.

Det började med att Mats Wilander (lagkapten) berättade om Davis Cup och hur de tänker och lägger upp det. Sedan fick vi se Robin Söderling och Pim-Pim träna. Robin ska tyvärr inte vara med och tävla pga skadad handled. Efter det fick vi fråga ut dem och då kom också Jonas Björkman, Thomas Johansson, Simon Aspelin och Robert Lundstedt. Jag som inte kan något om tennis fick lära mig massor. Men de fick också lite personligare frågor, som när de var förälskade första gången...
Sedan blev det mingel och autografskrivning. De verkade vara riktigt sköna killar som hade roligt ihop. Tennis är kanske något vettigt att satsa på för Anton...?!?

Jag tror att de familjer som var med blev nöjda. Tyvärr var det en cancersjuk tjej som hade sett fram emot det hela, som blev dålig och inte kunde följa med. Frustrerande när det blir så, men det lär väl hända mer gånger. Jag vet ju av egen erfarenhet att det inte är lätt att planera någonting med den sjukdomen. Framför allt pga av behandlingen. När man får cellgifter så går ju immunförsvaret ner i omgångar och då måste man läggas in och få antibiotika så fort man får feber, eftersom kroppen själv har för lite vita blodkroppar att bekämpa infektion med.

Igår fick jag (äntligen!!) reda på vart jag ska vara på min praktik, och hur min höst kommer se ut! Under oktober ska jag vara fyra veckor på neuro (troligtvis strokeenheten på Högsbo sjukhus) och i nov-dec ska jag vara fyra veckor på barnlogopedin inne i Göteborg. Sååå spännande och roligt men också superskrämmande!!! Är det tänkt att jag ska komma ihåg massa saker vi läst nu då?!? I början kommer jag troligtvis känna mig lika förvirrad som de som ligger inne där...

Men idag är det tentaplugg som gäller. Nästa onsdag har jag tenta på talstörningar hos barn. Jag tror att det är den näst sista tentan på utbildningen. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0