Måndag 5 maj 2008

Äntligen ute ur dimman! Den senaste veckan har jag orkat mer och inte mått så illa hela tiden. Nu börjar jag faktiskt våga tro på en förbättring. Ser fram emot en roligare del av graviditeten; då magen börjar växa men fortfarande inte är för tung, då sparkarna där inifrån blir mer och mer tydliga och då den vansinniga tröttheten släpper sitt grepp.
Nu är vi i vecka 16 och igår kände jag faktiskt en riktig liten minispark! Det är en helt oslagbar upplevelse.

Det är otroligt skönt att jag mår bättre nu, med tanke på att i och med denna veckan kommer jag ha mycket mer i skolan. Nu går jag en kurs i kommunikationsanalys, samtidigt som det är praktik både tisdag och torsdag.
Jag är också väldigt tacksam för att jag inte känner av några foglossningar ännu. Hade redan lite problem med det vid denna tiden när jag väntade Anton. Hoppas, hoppas att de håller sig borta!

Kristi Him/1 maj-helgen har tillbringats i stugan strax norr om Falkenberg. Fönstren skulle målas och lite annat fixas till. Tyvärr blåste det rejält kalla vindar från havet hela tiden, så trots solsken blev det aldrig riktigt varmt. Men igår var den bästa dagen då vi kunde tillbringa några timmar på stranden.

I fredags kväll blev det en sväng till Ullared också. Där blev det inhandlat en del bra saker, bl a en snygg jacka till Anton (se bilder nedan) och en liten body till bebisen (man kan ju inte bara ärva!). Anton var med hela tiden inne i affären och skötte sig strålande. Han har varit väldigt harmonisk och pigg den sista tiden, utom ibland vissa mornar då han vaknat på 'fel sida'.

Igår var det tre år sen som Josef började kräkas igen, vilket senare visade sig vara återfallet. Den här tiden är verkligen speciell. Det var väldigt längesen jag var vid graven nu och jag börjar mer och mer känna en dragning dit. Ska försöka ta mig dit i veckan och göra riktigt vårfint.

    

Kommentarer
Postat av: Ulle B

Hej på dig vännen!
Vad skönt att höra att du verkar piggare, har tänkt mycket på dig och har väntat på att få höra detta. Har varit ute med husvagnen i helgen och det var jätte trevligt. "Synd" bara att alla måste grilla. Måste stå ut på min diet några veckor till.
Hoppas vi kan ses snart!
/Ulle

2008-05-05 @ 21:09:09
Postat av: KarinS

SÅKLART vill jag även få chans att ta såna här härliga bilder! Och magbilder kanske med?? Åh.. måste ju öva upp mig innan nästa lilla fotoojbekt(a?) kommer till världen!!

2008-05-07 @ 19:09:17
URL: http://www,bloggkarin.blogg.se
Postat av: KarinS

Tack för att jag fick följa med på utflykten igår! Det var skojigt att träffa er alltid lika charmige son (som ju tillochmed ville bjuda med mig på gröt! :) och häftigt att få lyssna till de små hjärtslagen!! Riktigt coolt!!

2008-05-16 @ 09:17:44
URL: http://www,bloggkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0