Tisdag 27 maj 2008

Helgen var riktigt bra, förutom att jag mådde rätt illa både lördag och söndag.
 I fredags skulle jag bjuda en god vän på en försenad födelsedagsmiddag på La Gondola. Där har de ett bra erbjudande om att man får välja bland olika fina rätter och betala bara 109 kr innan en särskild tid på dagen. Och det trodde vi att vi gjorde! Fast vår kypare trodde att vi beställde nåt annat, vilket vi inte insåg förrän vi fick notan - som var på 'lite' mer än vi trodde. Och eftersom vi ätit den dyra maten så fick vi betala för den. Snäll som hon är, min vän, så behövde jag inte betala hela själv. Haha, vi skrattade iallafall åt det och en hel massa annat. En bra kväll som slutade med en bra film på bio. 

Söndagen var ju som bekant Mors Dag och jag kände för att gå till Liseberg, så det gjorde vi. Har längtat hela den här graviditeten efter deras popcorn med massa smör, men det visade sig att de inte får sälja det längre. Vilken flopp! Besöket blev iallafall mycket lyckat, framför allt pga av att Anton fick åka lite fler grejer i år (eftersom han uppnått den aktningsvärda längden av 90 cm) och vissa av dem älskade han. Det finns en attraktion som heter 'Små grodorna' som är som ett litet miniuppskjutet för barn. Den blev mycket populär! Anton vred sig av skratt och skrek: Det killar, det killar! (kittlar i magen, alltså...) Härligt att se!! 
Jag som 'samlar' på kändisar blev ju också nöjd av att stå i samma kö som Patrik Sjöberg. 

Och så igår var det dags för rutinultraljud. Allt såg bra ut, och vi fick samma datum som vi trodde: 24 oktober. Det är superhäftigt varje gång man får se den lille där inne. Tyvärr låg den lite trångt och böjt, så vi fick inte med oss någon bild hem. 

Som ni kanske märkt så har jag inte skrivit så mycket om Josef på sistone, trots att detta är en speciell tid och årsdagen för hans död närmar sig (på måndag). Orsaken är väl helt enkelt den att det känns helt annorlunda i år. Vet inte om det beror på graviditetshormoner, vädret eller bara att tiden har gått, men jag känner mig ofta riktigt lycklig. Tänker inte så där konkret på Josef och det som hänt särskilt ofta, och har heller inget stort behov av att prata om det. Men vill ändå påpeka att jag heller inte har något emot att prata om det, så om någon funderar på nåt är det bara att fråga. 
Mina tankar går istället åt till Anton, Samuel, bebben, 30-årsfest, sommarlov som närmar sig och framtida husköp. Och det är ju ganska roliga saker att tänka på! 

Kommentarer
Postat av: Ulle

Hej!
Det är så gott att läsa ditt sista inlägg. Ska bli så roligt att träffas snart igen. Bara det inte blir allt för mycket för dig nu.
Ses snart.
Ulle

2008-05-27 @ 20:24:38
URL: http://www.ulleochfamiljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0