Måndag 6 oktober 2008

Nu börjar jag bli riktigt nervös! Fast jag känner mig ändå redo. De senaste dagarna har varit relativt lugna. Ibland får jag för mig att jag inte har några sammandragningar mer, men när jag känner efter så är de ju där jätteofta, bara det att jag blivit så van. Hoppas de gör lite skillnad. Imorgon bitti ska jag till barnmorskan och då ska hon undersöka mig, sen beror det på livmodershalsens status vilken metod de använder vid igångsättningen. Om jag har öppnat mig närmare två cm kan de ofta ta hål på hinnorna, och det är det bästa sättet har jag fattat det som. Då slipper man ta till läkemedel såsom gel eller dropp, och det blir lite mer 'naturligt'.

Ju närmare vi kommer desto mer overkligt känns det. Just nu känner jag mig inte så upprymd som jag tycker att jag borde, mer tom och lite nedstämd. Men jag läste precis på någon gravidsida på nätet att det är vanligt de sista dagarna. Det är väl nervositeten och oron inför att nåt hemskt ska hända som blir svårare att förneka så här nära inpå.

Helgen bjöd på två väldigt bra dagar i sällskap av olika delar av storfamiljen. Just nu pågår en stor vadslagning i Samuels familj kring Elins födelsetid, vikt och längd. Haha, det känns skönt att avdramatisera det hela lite på det sättet. Kommer inte ihåg alla bud men jag har tippat på onsdag kl 13.15, 50 cm, 3060 gr. Hm, jag misstänker att tiden är lite väl optimistiskt tidig, men vi får väl se....

Kommentarer
Postat av: Stormo

Får man vara med? 17.23, 49 cm, 2980 gram.



Lycka till nu! Kommer att tänka på er på onsdag. (Eller ja, särskilt då, även om det händer ibland annars också.)



Kram.

2008-10-06 @ 17:26:32
URL: http://nukommerjag.blogspot.com
Postat av: Anna Emanuelsson

Stort lycka till på onsdag! Så härligt att äntligen få hålla er lilla dotter i famnen!

Själva har vi 4 månader kvar så jag sitter och läser och längtar...

Kram Anna

Familjen hälsar till er!

2008-10-06 @ 22:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0