Tisdag 2 september 2008

Just nu kretsar mycket tankar kring bebis, förlossning och jobb, medan motivationen för att plugga eller överhuvudtaget att bli logoped för tillfället ligger lite lågt.
Är precis hemkommen från Östra där jag träffat barnmorskan och gjort ännu ett tillväxtultraljud. Idag pratade vi länge om förlossningen och tiden efter det. Eftersom jag fortfarande troligtvis är rätt skör psykiskt så är jag i riskzonen för att utveckla post partum-depression, så såna tecken får man hålla extra koll på. Känner redan nu att alla hormoner som flödar gör mig lite labil, men det har mest varit att jag gråtit av lycka väldigt lätt det senaste.
Min nerv som ligger i kläm stör mig mer och mer dag som natt, men jag försöker hålla tålamodet uppe. Bara 5 veckor kvar......
För första gången har jag fått vara med om 3D-ultraljud också, det var häftigt! Tyvärr lyckades vi inte få någon riktigt bra bild på ansiktet, men jag fick se skymtar av hennes perfekta lilla mun. Däremot såg vi händerna tydligt och oj - vad verklig hon blev då! Kollade även till underlivet lite extra även denna gång, och det hade inte utvecklats någon snopp nu heller. :)

I lördags var vi inne på förlossningen igen. Samuel och Anton skulle ut på promenad och en kvart efter att de gått satt jag vid datorn då det plötsligt började rinna lite vatten från mig! Jag ställde mig upp och då kom det ett ordentligt flöde under några sekunder innan det slutade ganska tvärt. Försökte ringa Samuel som inte svarade, och sen ringde jag förlossningen som såklart sa att jag måste komma in. Problemet var bara att jag inte fick tag på Samuel förrän de kom hemstrosande 1,5 timmar senare! Vilken stress!! Han hade inte hört mobilen och hade 30 missade samtal från mig...
Det blev till att lämna Anton uppe hos grannarna igen och åka till Östra. Där hade inget hänt med livmodertappen och det tog ett tag innan de bestämde sig för hur de skulle göra. Kan visst bli så där att nån bubbla mellan de båda hinnorna spricker, tror man. Jag blev iallafall hemskickad igen utan vidare åtgärder. Så tröttsamt att åka in dit varje helg, har bestämt mig för att nästa gång blir när jag ska föda barn!
Samuel skulle varit i Italien på konferens denna veckan men vågade inte åka nu med risk för att missa en förlossning. Vi är i vecka 33 nu, så det vore ju bra om hon kan stanna i magen lite till.

Och så jobbet, ja. Vet ännu inte exakt när jag officiellt tillträder min tjänst, men troligtvis nästa vecka. Ska bli så roligt och spännande! En av mina uppgifter blir att ragga nya volontärer så om DU är intresserad är det bara att höra av sig. Det tar bara så mycket tid som man själv vill, och jag kan lova att det är en mycket meningsfull och energigivande sysselsättning. Hör av dig så får du veta mer!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej Linnéa.



Det kan hända att jag kan hjälpa dig att ragga volontärer bland kursare och andra på medicinareberget. Jag kan sätta upp en lapp eller så och fråga några stycken - om du tror att det kan vara en bra idé förstås. Hör gärna av dig på min mail i så fall!



Kram!

Linnea S

2008-09-02 @ 15:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0