Torsdag 19 februari 2009

Just nu är det mycket som ska hinnas med och bloggen måste tyvärr nedprioriteras. Jag har mina funderingar kring att lägga ner den, men eftersom det händer en del spännande under våren nu så tänkte jag att ni får hänga på det också.

Vi ska nämligen köpa hus! Och inte vilket hus som helst, utan mammas och pappas fina villa i Toltorpsdalen här i Mölndal. Läget är strålande, med 5 min cykelväg för Samuel till Chalmers och kanske en 10-15 min bussresa till stan. Eftersom mina kära föräldrar har tagit så god hand om huset, så behövs det inga stora renoveringar utan det blir mest lite inredningsgrejer för oss att fixa med - sånt som bara är roligt!
Vi ska passa på att slipa golven och måla väggar och göra om badrummet på övervåningen. Tänk att få två toaletter - vilken lyx!
Åh, vad mycket plats vi kommer få, jag längtar! Här hemma går vi och pratar kakel, klinker, väggpanel, bergvärmepump, rotavdrag och räntor hela dagarna. Även om det är roligt så är det ju också lite läskigt att ge sig in på nåt sånt här stort.

Mamma och pappa har köpt en lägenhet i Balltorp (som också ligger i Mölndal). Jag har inte sett den inuti, men varit utanför och den ligger verkligen jättefint, väldigt nära stora naturområden. Hoppas verkligen att de kommer trivas där!

Så från och med juni så är ni välkomna att komma hem och sova över hos oss. Då kommer vi ha ett stort gästrum med plats för en familj på iallafall 4 personer. Och är ni fler så ska vi nog kunna hitta plats åt er i resten av huset.

Elin är nu 4 månader och har börjat med lite smakportioner. Det var mycket uppskattat och jag tror inte att det kommer bli några problem att få i henne mat.




Som ni ser så är ju hon ju världens sötaste unge och hon är oftast go och glad, även om hon allt måste protestera vilt när det inte blir som hon vill. Allra hemskast är det nog att bli väckt, då måste man skrika allt vad man kan jättelänge...

Anton vill vara nära henne mycket och det är fortfarande helt underbart att se dem ihop. Han skrattar på ett särskilt hjärtligt sätt med henne.
Jag måste bara berätta en härlig episod från dagis. Antons fröken berättade detta när Samuel hämtade honom en dag för ett tag sen. De hade pratat om vad som gör en glad. "nya leksaker" "bilar" "snö" var olika förslag från barnen. Då sa Anton: "Mamma, pappa och Elin gör mig glad!". Alltså vilken kille!!! Jag får varma rysningar varje gång jag tänker på det.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja, visst känns det speciellt där inne i hjärtat när ens barn säger sådana saker, helt opåverkat från andra barn eller från oss. oliver gjorde något liknande när han hade börjat förskolan.Alla skulle berätta något dom tyckte om. det blev mycket fotboll, pizza och bilar. Sedan blev det Olivers tur- Jag tycker om min mamma och pappa, sahan lite blygt och tyst!!!!Gissa om även fröknarna blev rörda!!!!!!



Grattis till huset! Bättre affär än att köpa sina föräldrar eller svärföräldrars hus går inte att göra. Speciellt om man gillar det och kör med öppna kort. Vi vet!!!! samtidigt som vi fick mycket större så kunde ju dom "behålla" sitt livsverk längre på sätt och vis.



kram Kicki

ps vad söt hon är!!!!!

2009-02-19 @ 17:36:07
Postat av: Julia

Grattis, härligt att det är klart nu, vilket spännande äventyr som väntar! Jag är glad att du låter oss följa med i bloggen - hellre uppdateringar sällan (såna är jag själv bra på) än inte alls, om man får önska. :) Och det är bara att hålla med - vilken fantastisk liten Anton ni har!! Vi hörs, kram!

2009-02-20 @ 18:16:21
URL: http://juleld.blogspot.com
Postat av: Anna Larsson

Va roligt för er med hus!!! Jag älskar huslivet :)! Underbart med ytorna och alla förvaringsvrår, trädgård, att slippa höra grannarna spola och självklart renoveringen. Det är MYCKET med väldigt roligt när man får det färdiga resultatent.

Sno vad du vill, det är bara roligt om man kan inspirera ngn. Ni får gärna titta förbi när det passar.Voreverkligen mysigt att träffa er och er sötatjej.Vi bor på Börsåsgatan 37B. Välkomna!

Kram

/anna

2009-02-23 @ 10:26:55
URL: http://annaslycka.blogspot.com
Postat av: Karro

Hej!

Hittade hit via änglaforumet på facebook!

Tänker på er.

Förlorade vår dotter i Wilms tumör 20/12-2007!

Kram Karolina

2009-03-13 @ 23:37:25
URL: http://tidigmamma.blogg.se/
Postat av: Karro

Hej!

Hittade hit via änglaforumet på facebook!

Tänker på er.

Förlorade vår dotter i Wilms tumör 20/12-2007!

Kram Karolina

2009-03-13 @ 23:38:34
URL: http://tidigmamma.blogg.se/
Postat av: Tina

MEN vilken fin kommentar av Anton! Han är underbar. :-) Och det är Elin med - vilka vackra ögon hon har! Tack för ert stöd i det här som har hänt Lyckeli. Vi uppskattar det jättemycket och om vi inte hade fått åka hem idag hade vi nog tagit erbjudandet om sällskap på sjukhuset. Men nu är vi i hemmets trygga vrå och Lyckeli har somnat gott i sin egen säng. Hon blev sitt vanliga, härliga jag här hemma, det var verkligen en enorm skillnad.



Det ska bli kul att få se ert hus sedan, då ni har flyttat in och känner er som hemma! Och jag hoppas verkligen att ni passar på att svänga förbi hit då ni ändå ska upp till Balltorp och hälsa på dina föräldrar. :-)



Många kramar till hela familjen!

2009-03-24 @ 21:53:15
URL: http://www.troll.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

MEN vilken fin kommentar av Anton! Han är underbar. :-) Och det är Elin med - vilka vackra ögon hon har! Tack för ert stöd i det här som har hänt Lyckeli. Vi uppskattar det jättemycket och om vi inte hade fått åka hem idag hade vi nog tagit erbjudandet om sällskap på sjukhuset. Men nu är vi i hemmets trygga vrå och Lyckeli har somnat gott i sin egen säng. Hon blev sitt vanliga, härliga jag här hemma, det var verkligen en enorm skillnad.



Det ska bli kul att få se ert hus sedan, då ni har flyttat in och känner er som hemma! Och jag hoppas verkligen att ni passar på att svänga förbi hit då ni ändå ska upp till Balltorp och hälsa på dina föräldrar. :-)



Många kramar till hela familjen!

2009-03-24 @ 21:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0