Torsdag 24 augusti 2007

Känner nu att jag börjar få lite koll på hemtentan. Det är ju bra eftersom den ska lämnas in imorgon. Det blir skönt att få den färdig.
På måndag börjar skolan. Det ser jag fram emot!

Anton har börjat på dagis igen, och uppskattar det INTE. Känns inte så roligt att höra att han varit ledsen hela dagen, när man kommer och hämtar honom. Hoppas det ändrar sig snart. Det är konstigt att han inte gillar det egentligen. Personalen är snälla och uppmärksamma (tycker vi iallafall), han älskar ju egentligen att leka med andra barn och andra leksaker. Och han är van att lämnas bort av oss, att inte vara med oss hela tiden. Vi har ju nyttjat barnvakt för honom av olika personer sedan han var mycket liten.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Kul att höra att tentan är nätan klar. Det blir skönt att lämna ifrån sig den kan jag tänka.
Kan förstå att det är jobbigt att lämna bort sitt barn när det gråter. Vi har haft 5 år utan nästan en enda tår, men nu när Rebecca skulle börja på fritids, som hon längtat efter, så är det plötsligt så motigt att bli lämnad av mamma. Hon är ledsen, jag vet att det snabbt går över, men det känns inte bättre just för stunden när man vet att man lämnar sitt barn gråtande.
Alexander däremot känner sig redan trygg på dagis efter lovet. Han skänker mig knappast en blick när vi komer till dagis, han bara går in och börjar leka. Men han blir alltid liak glad när jag kommer för att hämta honom,menhan vill helst inte åka hem. Idag hade han kissat på toaletten för första gången. Ett teg i rätt riktning. Det har blivit några lyckoträffa på pottan men det får ta den tid det tar.
Det var så kul att träffa er, hoppas vi kan ses snart igen!
Ha det så bra!
kram Ulle

2007-08-23 @ 17:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0