5 juni 2007

God morgon! Klockan är halv åtta och vi har precis kommit upp. Så nu verkar vi ha anpassat oss till tiden här. Anton vaknade till och pratade i en halvtimme vid kl 4 men somnade sedan om.

Igår blev det aldrig någon storshopping, däremot en lååååångpromenad. Vi bor vid Yonge Street som är världens längsta gata! Den går rätt ner i centrum och till sjön, och färjeterminalerna. Så vi tänkte glatt att vi skulle gå ner och åka ut till de vackra öarna (Toronto Islands) utanför staden.

image33

Halvvägs ner så insåg jag att långärmad tröja var alldeles för varmt. Så jag fick springa in i närmsta affär (H&M!) och köpa mig en top.

På Yonge Street finns verkligen allt! Vad du än behöver att köpa eller äta finns där. Vi var t ex inne i en affär som bara sålde massa militärkläder och saker. Uniformer från olika länder, krig och tider. Hittade en grymt snygg Top Gun-jacka till Anton, får se om den inhandlas senare.

Toronto är Canadas ekonomiska huvudstad och alla banker har varsin skyskrapa mitt i centrum.

   

Ute på öarna var det vackert med stora gröna parker och långa sandstränder. Anton jagade måsar och Kanadagäss. Jag brände mig längs tröjkanten, trots molnigt mest hela tiden.

image37

När vi åkte tillbaka från öarna så bestämde vi oss lite hurtigt för att gå tillbaka också, istället för att åka tunnelbana. Det var ett litet misstag! Har nog aldrig varit så trött i fötterna i hela mitt liv.

Anton ramlade från soffan och igår morse och slog i bordskanten med näsroten. Han blev lite röd och svullen, men är inte så jätteöm, så vi gissar att inget är brutet...

image38

Nu ska Samuel jobba och jag och Anton ska försöka hitta på något. Det ska komma ett åskväder så vi får se hur mycket vi kan vara ute.

Kommentarer
Postat av: Joel

Gott å höra att allt gått bra och att ni har funnit er till rätta den kanadensiska tidszonen. Trösten för oss som stannat hemma är att ett stort högtryck har parkerat över Svedala och temperaturen ligger runt 24 grader celcius.

2007-06-05 @ 19:32:14
URL: http://joegus.tumblr.com/
Postat av: Ulle

Jag kan bara instämma i vad vännen innan har skrivit. Det har verkligen varit några riktigt fina dagar. Det ska bli spännande att följa er på er resa. kul med bilder!!!

2007-06-05 @ 21:16:20
Postat av: Maggan Sundström

Hej vännen!
Låter härligt att vara i Toronto, skulle gärna besöka själv. Hoppas shoppingturerna går bra och att ni gör många fynd. Blev lack när jag hörde hur flygvärdinnorna bemött er o ffa Anton, de borde skämmas!! Har läst mycket från din blogg ikväll o sitter o gråter av minnet efter Josef. En tröst för mig är att veta att han är med änglarna hos Jesus. Sköt om er och njut av er tid i Canada.
Kram Maggan

2007-06-05 @ 21:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0