6 juni 2007 Heja Sverige!

Tack för era kommentarer! Det är alltid väldigt roligt att få. Har förstått att ni har det varmt där hemma. Det känns lite orättvist för igår hade vi det sviinkallt här. Toronto är visst även "de snabba temperaturväxlingarnas stad". Men det ska visst snabbt bli varmt igen, och närmare 30 grader till helgen.

Samuel hade en bra dag på jobbet, det hade visst varit intressant och lärorikt. Jag o Anton slappade på fm och gick sedan ut på stan lite. Det är något som gör att folk tittar lite extra på oss, vi smälter inte riktigt in i mängden. Jag tror inte det är vår klädstil för det verkar vara precis samma mode som i Sverige här. Kanske är vi ändå ovanligt ljusa, särskilt Anton. Han får kommentarer hela tiden om hans blåa ögon!

Toronto är en härligt blandad stad med massor av vita, svarta och asiater. Just nu verkar det vara inne med att inte ha några transfetter i maten. Det står på alla förpackningar. Däremot är de inte alls lika miljömedvetna här. Alla dessa små plastpåsar man får med sig maten i när man handlat. De vill ju alltid packa åt en också, och lägger typ en matvara i varje påse. Viss överdrift, men ändå... (Se bilden nedan på Samuel)
Vi äter "Wonder bread" till frukost, en limpa som står sig i flera veckor. Man kan undra vad det är för spännande de har tryckt in i det brödet...

Snabbmat är ju ett måste här, och vi kommer systematiskt att gå igenom alla Harvey's, Wendy's, KFC, TacoBell, the Greek, Pizza Pizza, Subway etc under de närmaste dagarna.

Idag är Anton och jag lite käcka och har på oss Sverige-tröjor eftersom det är nationaldagen.

(Klicka på bilderna så blir de större)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vem skulle inte titta lite extra på en så vacker mor och son! Jag känner igen det där med extrem kyla i Toronto (brrr, va vi frös vid Niagara!) så det känns gott att ni får lite värme oxå, trots att även den är extrem. Tycker för övrigt att det är spännande att man kan se fram emot att utforska snabbmatställen... Nä, nu ska jag återvända till arbetet som just nu består i att titta på fotboll med mina kvinnor. Sverige ÄGER ju! kramkram

2007-06-06 @ 21:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0