Torsdag 21 juni

Har varit lite lugnare igår och idag, vilket är skönt. Känner mig faktiskt grymt trött! Har fått ryckningar i ögonlocken vilket jag får ibland och det brukar betyda att jag ska sänka tempot.

Igår eftermiddag satte vi oss utanför ett fik och bara glassade ett tag, det var riktigt fint.



Man är ju bortskämd med vädret här, runt 30 grader och sol så gott som hela tiden. Våra kanadensiska vänner säger att så här är sommaren i Toronto. Sol och varmt, utan några längre avbrott, fram till slutet av augusti. Men så har de ju sviiinkallt på vintern också.

På kvällen igår fick jag och Samuel barnledigt och gick ut på stan. Vi tänkte äta på Hard Rock Café och gick in där och satte oss. Men det var så hysteriskt hög ljudvolym, så vi gick ut igen. Hittade en liten mysig grekisk restaurang där vi åt god mat och pratade (mest teologi, det gör vi ofta...). Har börjat läsa Bruxys bok och blir inspirerad till förändring.

Idag har vi firat midsommar lite i förväg. Sabina åker imorgon mitt på dagen, så vi ville hinna med det med henne. Och så bjöd vi in Samuels kollega med familj. De har ju en dotter som är lika gammal som Anton (se tidigare inlägg), och de är så söta ihop. Leker precis samma lekar som Anton leker hemma med sina kompisar.
I alla fall bjöd vi på sill och köttbullar (från IKEA). Sillen smakade mycket, och var inte det populäraste på bordet, kan man lugnt säga. Ballerina och Singoalla var desto mer uppskattat!



Så börjar det närma sig hemresa. Det är konstigt att man kan längta hem så mycket, efter så kort tid. Jag tar tillbaka det jag skrev i tidigare inlägg, om att kunna tänka sig att bo här en längre tid. Det kan varken jag eller Samuel har vi kommit fram till. Så vi blir nog hemma!

Här kommer lite mer bilder. De två första är från Samuels arbetsplats; Environment Canada (motsvarande vårt SMHI).


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det gläder mig djupt att ni inte vill stanna där för gott. Längtar efter er nu!

2007-06-23 @ 12:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0