Onda ögon

Idag skulle jag haft min muntliga redovisning. Jag gillar INTE muntliga redovisningar. Jag har ångest i flera dagar innan. Jätteonödigt, jag vet inte varför, det är aldrig så hemskt när jag väl står där framme. Nu hade jag kört med mental träning i en veckas tid: "vad är det värsta som kan hända, Linnéa?" Igår kväll gjorde jag också en snygg overhead att toppa det hela med.

Så vaknade jag imorse och kunde inte se. Det gick inte att öppna ögonen för ögonlocken var så svullna. När jag tvingade upp dem så såg jag blåsor på ögonvitan. Inte så bra, tänkte jag. Hade hållit uppe kämpaglöden länge men då bröt jag samman och grät: "jag kan inte stå där framme och redovisa utan att kunna öppna ögonen!!" Så vi åkte till ögonakuten istället.

Där efter vissa extremt obehagliga undersökningar konstaterades det att jag hade lyckats få en bakterieinfektion i hornhinnan, i båda ögonen. Det är bra att få en sån under kontroll innan det bildas sår, som sedan bildar ärr, som päverkar synen. Nu har jag fått droppar som ska hjälpa iallafall.

Så här ser jag ut nu

image6

Ursäkta suddigheten, men det ger också en känsla för hur jag ser på världen...

Så det blev ingen redovisning för min del. Hoppas det ordnar sig ändå. Orkar inte tänka på det nu.

Kommentarer
Postat av: KarinS

Uschusch! Din stackare! Det lät ju inte trevligt alls det! Hoppas dropparna hjälper mycket och snabbt så du kan få känna dig som en vanlig, seende människa snart igen! Kramar!

2007-05-16 @ 08:10:03
URL: http://www.bloggkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0