Onsdag 14 november 2007

Känner mig känslomässigt uttömd idag efter mycket skratt och lite tårar. Var hos min psykolog för andra gången i morse. Han har kommit fram till att jag har en tydlig depression, vilket ju inte känns förvånande, men ändå lite konstigt ha det så där svart på vitt. De två första gångerna har mest gått åt till att han intervjuat mig för att få ett grepp om hur jag är, och hur mitt liv har varit. Nästa gång ska vi prata om hur stort kontrollbehov jag egentligen har... Ojoj, kan bli intressant.

Pratade också med min studievägledare på skolan idag. Hon sa att jag kanske inte kan räkna med att ta examen med den kursen jag går nu, och då blev jag lite ledsen och modfälld. Men sen pratade vi länge och hon frågade mig om det verkligen är ett av mina mål i livet - att ta examen med just kurs XVIII sommaren -09?? Kan jag inte ha som mål att bli logoped helt enkelt?
Jag sa att jag känner mig misslyckad och skäms över att behöva ta studieuppehåll hela tiden. Då uppmuntrade hon mig med att säga att hon tycker att jag är en av de starkaste elever hon vet! Trots allt jobbigt så kämpar jag mig upp hela tiden och klarar t ex alla tentor galant. Det gjorde mig glad. Måste lära mig att tänka så lite mer.

Min goa vän A var här idag, hon skämde bort mig med McDonald's mat. Haha, det lät ironiskt, men jag älskar faktiskt det Gyllene M:et! Hon är så bra att prata med och bara vara med, och hon får mig också att se det positiva jag åstadkommer istället för att fokusera på det som inte funkar just nu.

Det känns bra och rätt att vara sjukskriven. Jag har haft mer tid och ork med Anton vilket direkt har påverkat vår relation i mycket positiv riktning. Jag har också orkat ta fram mina pärlor igen, och uppdaterat Änglatings hemsida (se länkar). Roligt, det har redan kommit in en del julbeställningar. Upplever det terapeutiskt och rogivande att sitta och pilla med pärlorna.

Kommentarer
Postat av: kicki

Hon har rätt, den goa fru A, du har så många goda sidor som du ska fokusera på nu när det är lite extra jobbigt. Och du jag älskar också det gyllene M.et!!!! kramis Kicki

2007-11-14 @ 17:20:03
Postat av: Julia

Jag har taggat dig, kika här: http://juleld.blogspot.com/2007/11/visste-ni-det.html

2007-11-19 @ 20:34:33
URL: http://juleld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0