Fredag 12 oktober 2007

Nu börjar det dra ihop sig till avfärd. Allt ligger framme som ska packas, och ska bara ner i en resväska också. Har strukit shorts och linnen hela förmiddagen, de hade liksom knölats ihop längst in i garderoben nu när det inte behövts på ett tag.

Hoppas att Anton inte glömmer mig när jag är borta! Nej, det är jag egentligen inte så nervös för. När Josef var strax under två år åkte jag och Samuel till Kos en vecka, och det gick hur bra som helst.

Vår minsting är så otroligt rolig att umgås med nu, för han säger så sköna saker hela tiden. Och så kan han så mycket - jag förundras varje dag över ny kunskap som visar sig! Igår när vi gick till dagis så flög det en fågel förbi precis framför oss. "Oj, där kom en skata" sa jag. "Neej, det var en duva faktiskt!" sa Anton. Och det var mycket riktigt en duva....
Och för ett par veckor sedan när jag och Samuel skulle på bröllop och jag hade tagit på mig finklänningen, så tittade Anton på mig och sa: "Jag tycker mammi är fiiin!" Gissa om man blir varm om hjärtat då?! (Han kallar mig 'mammi', av någon okänd anledning. Men jag tycker det är så mysigt, så jag uppmuntrar det.)
Igår sa han för första gången "älskar mammi!" utan att jag hade sagt det först. Vad jag hade längtat efter de orden!! Josef var bra på att säga det ofta.

Vet inte när det blir uppdaterat här igen. Kanske hittar jag ett internetcafé bland marknaderna så jag kan ge er en kort rapport. Annars hörs vi igen om en vecka!

Anton älskar att hjälpa till i köket, framför allt att steka saker!
image206

Att "laga" saker är också kul
image207

Kräftskiva en varm (!) augustidag
image209

Kommentarer
Postat av: Stormen

Och han har typ vääärldens finaste elefantpyjamas.

Ha det så härligt nu, hörrdu!

2007-10-12 @ 19:22:03
URL: http://nukommerjag.blogspot.com
Postat av: Zimon Brohede

av nagon anlednig sokte jag pa google efter brohede och hittade denna sida, visste inte ens varfor jag sokte.
det hela kanns fortfarande valdigt overkligt. Var alldelles for langt borta for att hinna traffa Josef,
minns faktiskt bara engang jag traffade honom hos Ulla och Ivar.

2007-10-13 @ 06:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0