Måndag 8 oktober 2007

Nu är det många tankar som flyger runt i huvudet på mig och gör sitt bästa för att stressa upp mig. Min praktikhandledare och min studierektor på skolan är båda så oerhört hjälpsamma och goa, de försöker verkligen lugna mig och övertyga mig om att detta kommer ordna sig - praktiken går att ta igen - det är inte första gången som en student blir sjuk under praktik. Och jag försöker verkligen ta det till mig. Men hjälp, vad det stressar mig!! Klarar knappt av att höra (eller läsa) om mina klasskamraters praktikupplevelser, känns bara så jobbigt att inte jag också är där. Samtidigt som att göra praktiken just nu, med all den press det innebär troligtvis inte skulle vara ett sunt alternativ.

Så nu ska jag försöka att ta det lite lugnt, och öva mig på att tänka positivt......

I helgen sjöng jag gospel tillsammans med Björn Hedström (gospelprofil känd från TV). Det var roligt och tröttande! Har inte stått på en scen och sjungit sedan Josef blev sjuk, vilket är drygt tre år sedan nu. Så jag blev gaaanska hes efter en heldag med utmanande höga altstämmor. Kände mig inte som en röstlogoped direkt, gjorde nog alla fel man kan tänka sig för att pressa upp rösten. Men roligt var det!

På fredag ser det ut som att jag och min kära mamma åker ner till solen någonstans! Ska boka en sistaminuten-resa imorgon. Ååh, vad härligt..... Ska bara sitta i en solstol hela dagarna, och gå ut och äta god mat på kvällarna. Kommer komma tillbaka till Sverige solbränd och tjock, men det får det vara värt.... :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej vännen! Hoppas du mår bättre nu, när jag läst vad du vart med om blev jag allt orolig. Bra att du har så förstående människor runtomkring dig som stöttar och förstår situationen! Försök nu bara att koppla av och njut när du och mor åker utomlands! Det är du värd! Jag ska be för dig! Kramar i mängder

2007-10-08 @ 14:57:54
Postat av: Stormen

Praktiken går att ta igen. Praktiken går att ta igen. Praktiken går att ta igen. Det kommer att vara bättre både i det långa loppet (den kommer inte att suga ut alla dina krafter) och i det korta loppet (du kommer att lära dig mer) att du gör den när du orkar göra den.
Härmed bestämmer jag att solen kommer att göra dig gott.
Och du... praktiken går att ta igen.

2007-10-08 @ 18:29:03
URL: http://nukommerjag.blogspot.com
Postat av: Ulle

Hej.
Hoppas nu att du kan ta igen dig på resan. Jag får bara hålla med alla andra som har skrivit inlägg. Det kommer att ordna sig. Men kan helt klart relatera till hur det känns, även om det aldrig har blivit ens i närheten så allvarliga knsekvenser för mig. Jag gråter i stället eller äter godis. Har ångest inför en uppgift som vi ska ha gjort till nästa gång vi ska till Linköping.
jaja, jag får väl göra ett försök med facebook då. Men jag har faktiskt väntat i 10 minuter på att få min bekräftelse så att jag kan starta upp. När jag väl försöker så går det inte snabbt direkt. När åker du? Hörde om planerna för en date. Låter kul. Men vi kanske måste byta datum.

2007-10-09 @ 18:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0