Lördag 22 september 2007

Det fanns inget riktigt guld i maffiaringen. Jag gick till vår juvelerare, men behöver ändå inte känna mig så dum för de var tvungna att analysera den i någon sorts maskin för att vara säkra. Mycket snyggt förfalskade stämplar! Lite tråkigt, eftersom vi redan hade kollat upp dagens guldpriser och räknat ut hur mycket vi kunde få för den ungefär. Jaja, nu hamnar den i utklädningslådan istället...

Fy, vad jag avskyr sådana här dagar, när det enda man borde göra är att plugga. De är någon sorts anti-dagar som inte borde räknas. Tur att det är slut med sådana snart! Känner att krafterna börjar tryta och att jag har svårt att koncentrera mig. Tänker mycket på praktiken och oroar mig inför den. Inte bara att jag måste prestera, utan att jag också ska vara där 8 timmar per dag. Har aldrig haft ett heltidsjobb och vet inte hur jag kommer orka med det. Positivt är iallafall att jag kommer vara helt ledig på fredagar.
Skulle helst vilja sätta mig och uppdatera mina neurokunskaper istället för att plugga till tentan. I skolan påpekas det nu hela tiden att "tänk nu på att ni på praktik för att lära er, att ni inte förväntas kunna allting etc..." Det försöker jag intala mig själv också. Men jag tänker mest att för patienternas skull är det ju bra om jag inte helt förvirrar saker och ting för dem.....

Samtidigt ska det bli så roligt att...jag vet inte hur jag ska uttrycka mig....ge lite omvårdnad! Sedan Josef blev sjuk har ju vi blivit föremål för mycket omsorg, och det har sannerligen behövts. Men nu känns det skönt att få vara med och ge lite omsorg istället, och kanske få göra lite skillnad med hjälp av den kunskap jag har fått.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, vilka underbara bilder, det lyser kärlek om dem trots att det är en kärlek som fattas.
Snart börjar praktiken det tror jag du kommer att klara, dagarna kommer nog att gå fortare än vad du kan tro nu...
Hälsa de dina, imorgon fyller vår fina tjej 3 år - det blir en stor dag.
Kram Anna

2007-09-23 @ 19:15:58
Postat av: Tina

Härliga bilder! :) Du skriver så otroligt bra Linnea!
Känner mig lite som en "smygare" när jag varit inne på din blogg och inte kommenterat.. Har varit här förr och kommer gärna tillbaka. :)
Kram på dig.
Tina

2007-09-23 @ 22:33:35
Postat av: Anna L

Kära vän!
Jag har nu suttit en stund och läst din blogg, jag har varit här sporadiskt men tyvärr inte så ofta.
Tack för att du delar med dig av ditt och familjens liv! Du har en jättesnygg och välskriven blogg.
Det har blivit några tårar under läsningens gång och det värker i hjärtat. Jag slås av hur ofattbart det är att Josef inte finns kvar här. Underbare, älskade, charmige, oersättlige, superkillen Josef. Så saknad och så älskad.
Varma kramar Anna L

2007-09-24 @ 20:25:15
Postat av: Maggan

Hej där!
När jag läser din blogg så längtar jag se er igen. Tiden går så fort, fattar det knappt. Sa till Surre att vi borde åka till Gbg och träffa er igen snart!
Vill bara instämma med tidigare inlägg; praktiken kommer bli kanon, om än lite jobbig. Dagarna går verkligen fort.
Själv jobbar jag extra inatt för att få in lite mer kosing. Leo växer och är en stor pojke, alla förundras över hur stor han är, kinder som en hamster....undra hur det ska sluta. Kram på er från oss!

2007-09-28 @ 00:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0