Onsdag 12 september 2007

Håret blev lite mörkare än vad jag hade tänkt hos frisören. Nu är det chokladbrunt med lite guldslingor i. Men jag är väldigt nöjd, och har fått en hel del positiv respons. Det är roligt när man byter färg så radikalt, för då ser kläderna helt annorlunda ut på en. Man måste tänka lite andra färger när man shoppar också.

Gårkvällens kräftskiva uppe på barnonkologen blev mycket lyckad. Vi hade köpt 10 kg havskräftor (!) för det ryktades att det låg många familjer inne. Men det blev bara ett tiotal som kom. Så vi fick maaassa kräftor över. Men det gjorde inget, de som kom var så otroligt tacksamma!

Det är så speciellt att vara där, bland så många människoöden. Där var en liten treårig flicka som hade fötts med hjärtfel och genomgått en hjärttransplantation. I mycket sällsynta fall så kan medicinen som hindrar kroppen från att avstöta det nya hjärtat ge tumörer. Och det var vad som hade hänt, nu hade hon fått cancer. Det finns ingen rättvisa, det är helt klart! Hon är tre år och har aldrig fått en ordentlig chans att lära sig prata eller äta normalt.
Och så kom det en helskön sjuttonårig kille med en svårbotad skelettcancer. Han åt fruktansvärt många kräftor och njöt av att ha matlust för en gång skull...
Det vi från föreningen kan göra är att bjuda på lite fest och lyssna när de behöver prata. Och det behöver man ofta i det läget. Berätta och berätta och berätta... Kändes otroligt meningsfullt att vara där!

Anton är verkligen på strålande humör idag. Det härliga är att det går så bra på dagis nu också. Idag hade han pratat och sjungit glatt hela dagen, sa fröknarna. Och han blev störtsur när jag försökte ta med honom hem!
Han är riktigt grym på att prata nu. Säger meningar med upp till 10 ord. Han gjorde precis som Josef; när han väl kommit på det där med att kombinera två ord till en fras, så fanns det inga begränsningar, då blev det flerordsmeningar med en gång. Han härmar det mesta som vi säger också, så man får passa sig...

En glad nyhet är att jag har lyckats få med en till volontär till Min Stora Dag. Jag har fått kontakt med en gammal gymnasievän via det fantastiska Facebook. Han blev så inspirerad när jag berättade om stiftelsen och allt man kunde få vara med om, så han hängde på också! Så kul vi ska ha när vi tillsammans planerar överraskningar för de sjuka barnen.

Kommentarer
Postat av: Mange & Nina

Det är full fart för Fru Brohede ser jag.
Min stora dag är en fantastisk organisation. All heder till dig som engagerar dig i detta. Det behövs!!
Hoppas få se er snart.
Stor kram från oss

2007-09-14 @ 14:58:36
Postat av: KarinS

Hoppas ni fick det härligt idag!
(har för mig det var idag det var Tennis, va?)
KRAMAR!

2007-09-16 @ 13:34:48
URL: http://www.bloggkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0