Onsdag 5 september 2007

Jag känner mig så glad och pigg idag. Det är nog gårdagkvällens förtjänst. Jag var hemma hos en tjej och träffade volontärerna för Min Stora Dag, och blev introducerad i det hela. Jag har skrivit om stiftelsen Min Stora Dag flera gånger här, men om du fortfarande inte vet vad det är, så kan du gå in på www.minstoradag.org.

Det var så otroligt inspirerande att höra vad de sysslar med och har på gång. Förutom att de ordnar en stor dag för mycket svårt sjuka barn, så har de också gruppaktiviteter för de som inte är riktigt så sjuka. Det kan vara olika konserter, matcher, musikaler och resor.
Den 1 december ska jag få vara volontär på en sådan gruppgrej. Då ska vi gå med ett gäng ungdomar och titta på musikalen Footloose, med Måns Zelmerlöv och Anna Sahlin. Uppgiften är också att försöka få till en träff med Måns och Anna. Är det någon som känner dem, eller deras agenter så är det bara att höra av sig!

Och imorgon ska jag på min första planeringsträff med Barncancerföreningens Göteborgsgrupp. Ska bli roligt och intressant. Nu blev det ju lite många träffar på samma vecka, och så intensivt kommer det inte bli senare. Även om det är roligt, så får jag vara lite försiktig med allt engagemang. Det viktigaste för tillfället är ju att orka med familj och skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0