Söndag 9 september 2007

Det händer just nu så mycket i mitt liv, att jag inte hinner sitta här så mycket som jag brukar. Det är väl positivt, antar jag. Förra veckan var jag borta 3 kvällar, kan inte minnas när det hände senast. Samuel uttryckte en ovana vid att ha en så 'busy' fru, men han tycker det är väldigt roligt.

I torsdags var jag på mitt första möte med Barncancerföreningens Göteborgsgrupp. Vi planerade bl a veckofikat på avdelningen och den årliga julfesten. En gång i månaden har vi också lite festlig mat på avdelningen.  I september blir det en kräftskiva, och den går av stapeln på tisdag. Då ska jag få vara med och fixa den, tillsammans med en mer rutinerad person.

Den 25-28 oktober ska alla ni som är föräldrar åka in till Nordstan med era barn! Då pågår nämligen ett insamlingsjippo för Barncancerfonden där, som heter "Lek för livet". Vet inte exakt hur det kommer gå till, men det kommer iallafall finnas massa möjligheter för olika lekar, och ju mer barn som leker, desto mer pengar kommer diverse företag skänka till fonden. Jag kommer finnas där (troligtvis lörd-sön) och informera om barn och cancer.

I fredags blev Anton rejält dålig i öroninflammation, så vi kunde inte åka på församlingslägret på kvällen, som det var tänkt. Det var en underlig kortvarig sjuka; på förmiddagen hade han nästan 41 graders feber trots massa febernedsättande, men på eftermiddagen gick han hela vägen till kyrkogården själv, superpigg.
Så på lördagen åkte vi upp till Floda för att umgås med vår församling. Det blev både en jobbig och bra helg. Jobbig för att jag alltid saknar Josef så fruktansvärt mycket på sådana familjetillställningar. Och bra för att jag fick tillfälle att lära känna människor i min kyrka ännu bättre.

Men nu är det skönt att vara hemma och bara ta det lugnt ikväll. Imorgon börjar en ny skolvecka, som jag ska försöka koncentrera mig på. Skolan har ju kommit lite i skymundan nu, med allt annat roligt som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0