Måndag 28 januari 2008

Pratade precis med dagoperation på Drottning Silvias barnsjukhus. Anton mår mycket bättre och det verkar som att operationen blir av imorgon. Skönt! När jag fick alla instruktioner kring fasta innan sövning och allt man behöver veta så kändes det som att flyttas tillbaka tre år i tiden. Svårt att glömma alla förmiddagar vi gick och väntade på att Josef skulle sövas inför en magnetkameraundersökning eller operation, och han därför inte fick äta något. Han blev något gnällig, kan man säga utan att överdriva, och vi föräldrar gjorde vårt bästa för att avleda uppmärksamheten från den kurrande magen.

Anton ska opereras kl 10.15 imorgon, så det innebär att han får ta välling senast kl 04.15 i natt. Det blir till att väcka honom då och ge honom en stor flaska.
Jag berättade för sköterskan som jag pratade med idag om det som vi varit med om med Josef, och att jag därför inte vet hur våra reaktioner på hela grejen kommer bli. Det verkade vara en väldigt snäll och mild person, och hon jobbar imorgon så hon lovade att ta hand om oss personligen.

Dagoperationsavdelningen (avd 320) ligger precis mitt emot avdelning 321 som är barnonkologens dagvård. Där i personalen finns många goda vänner till oss så vi kommer nog springa över dit en hel del.
Jag har förresten inte blivit av med min långvariga infektion utan blev dålig idag igen (förkyld med värk i hela kroppen). Hoppas jag inte blir sämre imorgon, för då kanske det inte är så lämpligt att vara med inne på sjukhuset.

Kommentarer
Postat av: Julia

Tänker på er och håller tummarna för att allt går bra! Kramen om!

2008-01-28 @ 19:17:22
Postat av: alexandra

kram till er idag. tänker på er alla tre!

2008-01-29 @ 08:15:53
Postat av: kicki

Lycka till idag!!!Tänker på Er!!!kramis

2008-01-29 @ 11:53:30
Postat av: Ulle

Tänker på er! Hoppas att allt går bra.
Väntar på mer info.
Kram på er!

2008-01-29 @ 18:24:17
Postat av: Ulle

Hej hej igen!
Sitter i samma sits som ni gjorde i måndags. De ringde i dag och vill operera i morgon bitti. Alexander hostar på morgnarna. Vi får väl se hur det går. Har talat med dem i dag och vi åker till sjukhuset i morgon så får vi se hur de bedömer det hela. Lite nervöst. Marcus får ta med honom till sjukhuset, men jag skulle också vilja vara med. Det är dock urdåligt med vikarier just nu så det kan bli svårt.
Hoppas att allt gick bra i tisdags!

2008-01-30 @ 11:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0