Måndag 30 juni 2008

Idag är en underlig dag. Vet inte om jag borde vara glad eller ledsen. I natt blev Anton äldre än sin storebror; 2 år, 10 månader och 29 dagar. En så här gammal kille har vi inte haft förut. Vaknade imorse och ville bara gråta. Vet inte riktigt varför, men mest gråter jag nog för Josefs skull. För att det är så fel att han inte fick leva längre än så, och för att lillebror blir äldre än storebror. Samtidigt som jag är så oerhört tacksam för att Anton verkligen blir äldre, och är så pigg och frisk.
När jag satt och grät i soffan kom Anton fram och undrade såklart varför. Vi pratade lite om Josef, och sen kramade Anton om mig och sa: Jag älskar dig, mamma! Tänk om jag inte hade honom, underbare unge!

På fredag skulle Josef blivit 6 år och då blir det som vanligt ballonguppsläpp vid graven. Tänk att han skulle börjat skolan i höst, helt ofattbart!!

Imorgon ska vi till mödravården och det ser jag fram emot. Alltid roligt att få höra lilltjejens hjärtslag och få bekräftelse på att allt är som det ska.

Senaste tiden har tillbringats i stugan vid vänern och på lite andra håll. I helgen var vi t ex i Örebro på bröllop. Vi har träffat en hel del vänner och det känns så gott. Två små bebisar har också fötts, och vi har träffat en av dem.
På fredag bär det av ut på landet igen, men innan dess kan det hända att det blir en natt ute i tält beroende på vädret.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth *Vendela*, Vilda, *Vega* o Lilla Fina bf 10 aug. 2008

Hej Linnéa!



Förstår att det är många tankar just nu. Både att Anton blir äldre än storebror och att det snart är Josefs födelsedag. Josefs förra födelsedag så var vi där i efterskott och blåste såpbubblor till honom och till Vendela som fyller år 8 juli. Vi lämnade en liten såpbubbleflaska till Josef och jag har tänkt miljoner gånger att jag skulle tala om det för er så att ni visste vem den kom ifrån. Men nu vet ni... bättre sent än aldrig.



Min mamma såg din 30-årsannons i tidningen och kom ihåg att hon läst ert efternamn på Josefs sten. Det är alltid så fint vid Josefs gravplats.



Jag kikar här då och då och följer dig/er, men tid och ork varierar att vara ute på nätet. Just nu så har jag äntligen börjat första att förlossningen närmar sig och börjat få lite fart på att fixa med allt praktiskt.



Imorgon ska jag till bm Birgitta kl.10 och sedan direkt till mitt jobb för ett möte. Kanske har du tiden innan mig, vem vet? Hoppas att ni får göra fler ultraljud och få bekräftat att det är en tjej.



Tänker mycket på er och skickar många varma kramar till er!



/Elisabeth

2008-06-30 @ 17:00:55
URL: http://www.zoieli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0