Fredag 14 mars 2008

Stort tack för alla grattishälsningar, det värmer!
Nu har illamåendet slagit till på mer på riktigt, och jag går och småäter på morot och gurka hela tiden (ok, lite annat mindre nyttigt också). Man brukar ju prata om morgonillamående, men jag kör mer på tvärtom den här gången; jag mår som bäst de två första timmarna efter jag vaknat och sen börjar det smyga sig på för att bli värre och värre under hela dagen.
Jag måste säga att det här med att vara gravid har jag inte mycket för. Första gången är ju mer fantastisk och spännande, men nu blir det mest en transportsträcka fylld med 3-4 månaders konstant magsjuka som följs av oavbrutna smärtor i fogar och nerver.
Visst låter det kanske konstigt men jag längtar lite till förlossningen! Vem ser inte fram emot en vansinnig smärta samtidigt som man skiter ut en fotboll?? Nej, men allvarligt så är det så oerhört speciellt att få känna bebisen faktiskt komma ur min kropp och sen svettig som aldrig förr få ta emot den kladdiga lilla varelsen.

Men mest undrar jag vad det är för en liten person där inne. Kommer hon/han vara lik sina storebrorsor? Man får ju helt opartiskt bara konstatera att vi fått helt underbara barn hittills så jag hoppas det håller i sig..... ;)

Imorgon åker vi till Smögens Havsbad för att för första gången vara en hel helg med vår Vi Som Mist-grupp. Det ska bli såå skönt att få ta det lugnt och umgås (utan barn) under lite längre tid. Och så är det ju inte direkt jobbigt heller att det blir flera goda måltider plus en härlig frukostbuffé. Anton ska vara med både mormor & morfar, och farmor & farfar, så han kommer vara nöjd!
Jag ser också fram emot att få prata mer om Josef och hur läget är nu, med vänner som verkligen förstår.

Kommentarer
Postat av: Tina J

Men åhhh vad roligt! :) Inte att du mår illa förstås, men jag tänker på den lilla som växer där inne! Jag gläds verkligen med dig/er. Ibland känns det lite dystert att vara så gammal, men jag får ju njuta av barnbarn istället. Livets efterrätt. :) Alltid finns det nåt att se fram emot.
Kram från Tina

2008-03-25 @ 19:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0