Torsdag 6 mars 2008

Precis hemkommen från praktiken och helt slut. Sov väldigt oroligt i natt pga att jag visste att idag var jag tvungen att ta min första patient - att komma över den tröskeln. Och det gjorde jag, och det var jätteroligt!
Fick göra lite olika delar av olika afasitest på en man som hade problem efter en stroke. Vi funkade bra ihop och jag fick cred av mina handledare för att jag såg så otroligt lugn ut (!!) så att patienten blev avslappnad, och för att jag anpassade mig bra och gjorde bra bedömningar i testsituationen. Roligt! De visste hur nervös jag var innan så de proppade mig full med positiv feedback efteråt - bra handledare!
Efter det 'kom jag in i ett stim' och erbjöd mig att ta en patient till. Skrev också journalanteckningar om dessa två patienter och kände mig lite som en logoped för en stund...

Nu har jag fått veta att min artikel kommer vara i Amelia nummer 10, som kommer ut 24 april. Fast först ska jag få granska artikeln och eventuellt ändra på det som jag inte känner mig bekväm med. Har redan läst texten massa gånger så det blir väl mest att godkänna de bilder som de valt.

Kommentarer
Postat av: Ulle B

Va gla´jag blir för dig. Vad skönt att du fick en så bra dag, det var du verkligen värd så nervös som du varit. Lycka till i fortsättningen.

2008-03-06 @ 18:11:46
Postat av: Ulle

Vad coolt! Grattis!

2008-03-06 @ 19:45:17
URL: http://stigfinnare.se.nu
Postat av: Stormen

Heja!

2008-03-07 @ 12:50:42
URL: http://nukommerjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0