Torsdag 2 oktober 2008

Är helt slut efter en intensiv dag med mycket känslor.
Det började med att Anton fick hög feber i natt så det blev inte direkt mer sömn än det brukar bli. Sen på morgonen åkte jag till MVC och hade med mig Samuel som stöd. Barnmorskan sa att hon pratat med min läkare, och denne vill helst vänta med igångsättning tills jag är i vecka 39. Alltså en vecka senare än det vi pratat om hela tiden. Det blev droppen för mig som just nu lever på övertid med min smärtande kropp så jag började gråta. Efter lite samtal hit och dit, och en gynundersökning som faktiskt visade att livmodertappen börjat påverkas (och barnmorskan kunde känna Elins huvud med fingret!) så kom vi fram till att hon skulle prata med läkaren igen och föreslå onsdag. Och det verkade till slut falla i god jord så nu blir det till att infinna sig kl 08.00 på onsdag för igångsättning! Äntligen ett datum att räkna ner till! Och mindre än en vecka kvar.......
Vi kom på en lite rolig sak. Om det nu blir så att hon föds på onsdag så är det ju den 8 oktober, alltså 1008. Samuels födelsedag är 8 januari, alltså 0108, och anton är född 1 augusti, vilket blir 0801. Det känns som om några siffror går igen i den här familjen...

Vi gjorde också det sista tillväxtultraljudet och det visade en tjej med perfekt storlek mitt på normalkurvan och allt annat man kunde se såg fint ut. Eftersom hon ligger så långt ner med huvudet nu kunde vi tyvärr inte se hennes ansikte så väl. Är så fruktansvärt nyfiken på hur hon kommer se ut! Snart, snart får vi veta.

Väl hemma igen var jag rätt trött men det var inget mot vad Anton var. Han blev riktigt dålig och låg i sängen och skakade av feberfrossa trots maxdos Ipren. Det var lite läskigt! Det fick bli Alvedon också på det och sen blev han lite piggare. Men imorgon bitti blir det vårdcentralen för att försöka utreda den höga feberns ursprung. Om han har någon bakterie i kroppen vill jag gärna att han blir av med den innan Elin tittar ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0