Onsdag 10 september 2008

Det är svårt att veta vad jag ska svara nu för tiden när någon frågar hur jag mår. Psyket och kroppen är nämligen inte helt synkroniserade. Känner mig mycket tillfreds med livet rent allmänt och ser fram emot att börja jobba och få träffa lilltjejen. Jag brukar ha fruktansvårt dåligt tålamod de sista veckorna av graviditeten men nu känner mig ganska lugn. Varje dag för mig ju bara närmare målet; att äntligen få hålla henne i min famn. Nu är det bara ca 3,5 vecka kvar.
Det verkar som min tjänst börjar 1 oktober och det ska bli så roligt och spännande. Jag har redan nu uppgifter att göra, igår träffade jag t ex en ny volontär, men än så länge får jag ingen lön för det. 

Däremot är som sagt kroppen inte helt pigg. Igår gick jag t ex en 5-minuters promenad mellan Heden och kopparmärra och det räckte för att jag skulle få ont typ överallt hela natten och även idag. Ryggen, fogarna, lederna och nerven gör ont. Det är faktiskt rätt tröttsamt.... 

Idag åker jag och Samuel till Örebro för att gå på Kirk Franklin-konsert. Kirk är USA's nu största gospelprofil och en av mina absoluta favoriter. Jag fick de här biljetterna i våras som 30-årspresent och har verkligen sett fram emot det, men nu bävar jag lite eftersom jag har så svårt att sitta under längre stunder. Jag får väl gå omkring där inne med jämna mellanrum. Ska i vilket fall bli mysigt att åka iväg bara maken och jag. Vi ska åka tåg och jag minns knappt när jag gjorde det senast. 

Anton ska stanna hemma och sova hos mormor och morfar. Jag kommer verkligen sakna honom för han har varit så otroligt go på sistone, Den senaste veckan har han för första gången spontant kommit fram med utsträckta armar och velat ha en kram. Och nu kommer spontana kommentarer som: "Vad mysigt vi har det!" vid matbordet, och idag tittade han mig i ögonen helt plötsligt och sa: "mamma, jag älskar dig jättemycket!". Finns det någon underbarare mening att höra??
Annars tycker han det är väldigt kul att hitta på sånger och låtsasspråk nu för tiden. I morse väckte han mig med en sång "som handlar om en bil jag ska köpa", den gick ungefär så här: " jag ska köpa en trädkapare som jag ska köra jättejättefort och sen ska jag inte köra den mer." Han såg nämligen en kille på Bolibompa som hade en leksaksträdkapare och det har han inte kunnt glömma sen. Troligtvis blir det en sån i 'storebrorspresent' när bebisen fötts.

Förresten, Linnea S, jag såg din kommentar men vet inte hur jag ser din mejladress. Det låter jättebra om du kan hitta några eventuella volontärer. Mejla gärna mig på [email protected] så kan jag berätta mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0