Onsdag 17 september 2008

Igår kväll satt jag i min fåtölj med brasan sprakande i öppna spisen för första gången den här säsongen och insåg att jag är nog rätt mycket av en hösttjej. Jag blir verkligen harmonisk av att få tända alla värmeljus hemma och mörkret som kommer tidigare och tidigare om kvällarna. I morse fick vi även dra fram Antons mössa och vantar, det blir nog till att gå ner och reka i källaren bland alla lådor ikväll.

Jag var hos barnmorskan igår igen. Allt såg bra ut förutom mitt konstanta låga blodvärde men jag är glad så länge det håller sig över 100 (114 igår...). På måndag ska jag till MVC-läkaren och då ska vi bestämma ett datum för igångsättning. Sen är det bara ett tillväxtUL och en träff med barnmorskan kvar! Tack gode Gud för det, snart orkar inte min kropp mer.

Samuel fick ett ryck häromkvällen och kände att han måste börja förbereda sig mentalt på att det kommer en bebis snart. Han tog fram vagnen och gjorde i ordning den, och satte även skötbordet på plats. På inköpslistan är det inte mycket kvar, bara någon sorts ytterkläder för Elin att ha precis i början och newborn-blöjor kan ju vara bra också.

Det känns lite underligt att vi ska hinna med en Stockholmsresa innan förlossningen. Den 30 september ska jag upp på stor volontärträff för Min Stora Dag och dagen efter är det frukostmöte på kontoret. Ska bli roligt att träffa kollegorna som jag bara känner via mejl. Samuel och Anton följer med upp också, ville gärna ha med maken ifall någon förlossning skulle dra igång där uppe.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Ja, hösten är härlig! Lycka till med allt!

2008-09-17 @ 22:12:03
URL: http://vattenslangen.bloggagratis.se
Postat av: Tina

Du är verkligen beundransvärd som orkar börja ditt nya jobb just i slutet på graviditeten. :) Jag ser fram emot att träffa lilla Elin. Visst är det märkligt att det finns en liten varelse därinne som helt plötsligt ska ha sin plats i familjen och bland vännerna. :) Ett litet, men också väldigt stort underverk på en och samma gång... Kram till er!

2008-09-19 @ 23:20:12
Postat av: Ulle Brohede

Mycket ska du hinna med.

Tänker på er ofta, men måste erkänna att det var några veckor sedan jag var inne på din sida.

Känslorna är splittrade, jag är både lite sotis på er för att ni ska få en bebis och samtidigt inte sotis alls. Skumt.

Ha det så gott. Vi ser med spännings fram emot att få höra av er när Elin gjort entré.

2008-09-22 @ 16:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0