Söndag 14 september 2008

Sitter uppe i tidiga ottan med Anton och tittar på Bolibompa, och passar på att skriva lite här. Samuel brukar gå upp på mornarna eftersom jag sover rätt dåligt men idag är han helt däckad av en elak och envis halssjuka. Skulle tro att han fångade ett virus hemma hos hans lillasyster som var rätt dålig när vi bodde hos henne i Örebro. 

Örebro, ja, vilken upplevelse! Eller det var väl snarare konserten med Kirk Franklin jag tänkte på då. Det blev en helt fantastisk kväll med otrolig musik och sång. Hade förväntat mig en rätt uppblåst kille med divalater, han är ju ändå USA's största gospelartist och extremt känd där. Men han var rolig, ödmjuk, spexig och hade en fantastisk publikkontakt hela tiden.  Och så har han ju skrivit gryyymma låtar!! Samuel som inte älskar sån musik lika mycket tyckte det var riktigt bra ibland, och vissa tillfällen var visst helt outhärdliga.... 

Nu är det bara tre veckor innan lillan ska komma ut och jag börjar bli lite smånervös inför förlossningen. Det ska ju bli fantastiskt att äntligen få träffa henne, men jag är inte så sugen på det som måste till innan där. Hoppas verkligen att det går lagom snabbt och smidigt. Smärtfritt vore ju perfekt, men jag har förstått att det inte händer så ofta... 

Alla hennes kläder är tvättade, strukna och inpackade i skötbordets lådor som en första förberedelse. Idag hade vi tänkt ställa upp spjälsängen och packa undan bokhyllan som står där nu, men det blir nog inte nu när Samuel är så dålig. 
Känns fortfarande väldigt overkligt att det ska komma en bebis, och ibland får jag för mig att jag försöker lura mig själv med alla bebissaker som börjar packas fram. Tänk att vi (snart!) ska in i det livet igen; med amning stup i kvarten och blöjbyten på nätterna. 

Eftersom vi bestämt oss sedan länge och sagt det till de flesta av våra vänner och bekanta så kan jag väl lika gärna göra det känt här också; i min mage ligger ELIN Linnéa Brohede! 

Kommentarer
Postat av: Julia

Tänk att det bara är tre veckor kvar! Ska bli spännande att se vad Elin är för en liten en! Men jag förstår att det måste vara smått overkligt oxå - jag kan inte ens föreställa mig...



TUFFT att ni har sett Kirk Franklin! När jag var med i Felicity sjöng vi en del av honom, jag tyckte riktigt bra om det! Och det gick bra trots onda leder osv?



Till sist - praktiken går bara bättre och bättre, känns som att jag bytt ut en del av förvirringen mot att ha landat lite, och jag har roligt! Men mycket är svårt oxå... Har inte mycket ork över när jag kommer hem och fixat alla andra måsten - därav brist på blogguppdateringar. Nu är jag dessutom förkyld, får se om jag får träffa några barn imorrn eller om det får bli bara pappersarbete.



Hm, var ju inte riktigt meningen att jag skulle skriva en mindre uppsats, men se så det gick... Ha det så bra, ta hand om er och kram!

2008-09-14 @ 16:43:01
URL: http://juleld.blogspot.com
Postat av: Carro

Vännen, tiden går så fort!! Tänk att det snart är dags för er att få träffa ert lilla mirakel i magen!! ELIN!!!! Själva längtar vi jättemycket och jag tror att det är en Isak David Nyström i magen! Många tror att det är en Tilda,men jag tror nog inte det.... Ska be för dig och tänka på dig! Ha det bra och vila mycket!! Kram Carro

2008-09-15 @ 09:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0