Måndag 28 maj

Igår var det mors dag! Jag blev firad med frukost på sängen, och Anton räckte mig ett paket och sa:  "tack tack". Det var en fantastisk present, ett collage av bilder på mig och Anton och lite akvarellmålningar som Anton hade gjort dagen innan med farmor (som är akvarellproffs).

Vår pingstgudstjänst gick som planerat, det kändes bra. Min mamma kom och passade Anton. Jag gav henne en egengjord hjärtebrosch. Sen kom också en klasskompis till mig som förra lördagen gifte sig med en från Samuels institution! (jag vet, en perfekt kombination, tycker vi, men inte så vanlig...)
De följde sedan med hem och det blev en mycket trevlig heldag ihop.

På kvällen "passade" vi också grannbarnen (10 och 12 år) medan föräldrarna var på bio. Det var lite annorlunda att få dem i säng, än att natta Anton!

Kan inte låta bli att tänka på min sista morsdag med Josef. Han hade börjat må rätt dåligt av tumörerna och orkade knappt röra sig pga kortisonet. Dagarna innan var jag (helt egoistiskt) nervös för att jag skulle få fira mammas dag utan min son. Men han var kvar, morsdag var ju på söndagen, och han dog natten mellan onsdagen och torsdagen veckan efter.
Det här är det sista kortet vi har på vår älskade Josef levande. Det är taget på just morsdag, och han sitter och pusslar sitt nya alfabetspussel. (Det var bara alfabetet som gällde på slutet, "fem myror.." gick konstant på TV:n. Han orkade inte titta till slut, men han sjöng alltid med i alfabetssången)

image12

Kommentarer
Postat av: Julia

Din blogg är så fin! Jag vet aldrig vad jag ska skriva, så jag låter bli, men nu kommenterar jag ändå. Du skriver så enkelt, rent, vackert. Det är så sorgligt men ändå så finns det många fina glädjeglimtar med, både från då och från nu! Din blogg berör verkligen.

2007-05-28 @ 20:32:22
URL: http://juleld.blogspot.com
Postat av: KarinS

Tänkte bara tacka för senast! Det var verkligen jättetrevligt! Härlig gudstjänst och mysigt att få spendera dagen i ett hus med en trevlig familj och en ursöt unge! =) Ses idag kanske?? Kram!

2007-05-29 @ 07:55:51
URL: http://www.bloggkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0