Tisdag 7 oktober 2008

Tja, nu sitter jag här med bara några timmar kvar. 
Besöket hos barnmorskan idag blev spännande. Vid den vanliga provtagningen visade det sig att mitt blodtryck var lite för högt, vilket ju kan tyda på att en havandeskapsförgiftning är på gång. Nu är det ju ingen större fara eftersom jag ändå hade tid för igångsättning imorgon bitti. Men de tog lite extra blodprover för säkerhets skull. 

När barnmorskan undersökte mig så var jag lite mer öppen och nu hade Elin även fixerat huvudet. Det kan vara så att man kan ta hål på hinnorna direkt imorgon bitti, men det troligaste är nog att det blir gel först. 
Ursäkta allt förlossningsprat men det är mest det som rör sig i mitt huvud nu...

Hur ska jag nu göra för att tackla smärtorna imorgon? Ärligt talat så brukar de under nåt skede helt ta kontrollen över mig och utmaningen nu blir att inte låta det ske den här gången. Men jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Tänker satsa på profylaxandning och mental träning, och så självklart kommer jag ta epiduralen så fort det är möjligt...

Kan mycket väl hända att det blir ett till litet inlägg tidigt imorgon bitti, annars hör jag väl av mig igen när vi kommit hem. 

Tack för allt stöd, kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0