12 juni 2007

Idag firar jag och Samuel åtta år som gifta, hurra för oss!

(Om jag minns rätt så är vi relativt nygifta på den här bilden)

Jag försökte få tiden att gå med Anton under dagen, men nu börjar jag bli riktigt trött. Det är väl psykologiskt, eftersom jag vet att Sabina (Samuels syster) ska komma, så nu känns det som att jag inte skulle orka en dag till själv med Anton. Det finns ju tyvärr inte någonstans för oss att bada här i närheten. På kartan ser man många parker med offentliga bassänger, men dessa öppnar visst inte förrän i juli. Så jag vet inte riktigt vart jag ska gå med Anton på dagarna, i den här hettan. Det blir mest en sväng till ekorrparken varje dag, och så några affärer.

Klockan är nu 22.30 här, men Sabina har tyvärr inte kommit ännu! Hon skulle anlänt vid kl 17 i eftermiddags, men det har visst varit någon sorts storm i Philadelphia (där hon mellanlandade), så allt har blivit rejält försenat. Nu ringde hon iallafall precis och sa att planet lyfter snart. Då har vi henne här om ett par timmar. Det blir riktigt roligt att få ordentligt med tid att umgås med henne, och att få vuxet sällskap på dagarna.

Jag saknar vissa delar av familj och vänner, men jag kan inte säga att jag längtar hem till Sverige ännu. Trivs bra i den här staden, helt enkelt. Kan nästan tänka mig att flytta hit för ett längre tag någon gång.

Kommentarer
Postat av: KarinS

Grattis på bröllopsdagen!! Vi ligger lite efter, men snart är det månads-jubileum! =) Vad roligt för dig med sällskap! Hoppas hon kom fram ordentligt, till slut! KRAMAR!!

2007-06-13 @ 16:32:29
URL: http://www.bloggkarin.blogg.se
Postat av: Ulle

Grattis på bröllopsdagen! Jag och marcus firar ju 9 år i år. Samma dag som Anton fyller 2, det gör att vi lättare kommer ihåg hans födelsedag. Hoppas att Sabina kom fram ordentligt och att ni får många trevliga dagar tillsammans. Tänker på er! Kram ulle

2007-06-13 @ 21:05:23
Postat av: Syrran

Grattis på bröllopsdagen!
Nu har jag äntligen hittat fram till din sida. Jätteintressant att läsa om vad ni har för er i Kanada. Hoppas ni får det bra med Sabina.
Hälsa hela familjen. Kram Mirjam

2007-06-14 @ 13:30:23
Postat av: Ardeglass

Grattis! 8 år!!! Oj... Time flies like an arrow, fruit
flies like bananas :)
Ja nog vill jag instämma: Hurra för er!
Jag har försökt fylla tomrummet efter er i Mölndal i början på denna vecka, men lyckades inte riktigt så det resulterade mest i att jag saknade era vackra uppenbarelser, skarpa intellekt och sköna vänskap.
Kärlek och respekt!

2007-06-15 @ 16:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0