Måndag 29 september 2008

Jag har tänkt uppdatera här ett bra tag nu, men bara inte orkat. Kanske för att veckan som gick var jobbig och jag blivit ganska låg.
Förra lördagen åkte jag på en förkylning som sedan blev värre och värre för att till slut kulminera i ett besök hos doktorn som konstaterade trolig lunginflammation. Dock pga virus och inte bakteriell ännu, vilket ändå kändes lite bättre. Så de senaste dagarna har jag mest hostat och vilat. Det blir långsamt bättre men den här sjukan tog liksom mina sista krafter och nu är jag otroligt matt och har ont överallt hela tiden. Jag tror kroppen säger ifrån att den inte orkar mer snart. Lederna har blivit mycket sämre också.

Eftersom jag var så dålig förra veckan kunda jag aldrig träffa min läkare för att bestämma tid för igångsättning, och när jag sen försökte boka in en ny tid så kunde hon inte förrän i mitten av oktober. Och då tänker jag ha fött ut den här lilla! Så nu har det blivit lite struligt med det också, vilket har gjort att mitt humör som länge varit riktigt på topp trots kroppsliga plågor nu inte längre orkar hålla sig över ytan på samma sätt. Jag skulle bara behöva få ett datum att räkna ned till, det blir liksom lättare att stå ut då.

På torsdag ska en läkare göra det sista tillväxtUL:et och ett alternativ är ju att lägga fram hela saken inför denne så han kan ta ett beslut om igångsättning. Det jobbiga då är ju bara att han inte känner mig eller min historia alls, så det blir en låååång historia att dra. Känns inte optimalt alls, men vad gör man?
Jaja, jag har ringt min barnmorska idag och hoppas på att hon kan hitta på en smidig lösning på det hela.

På onsdag tillträder jag min tjänst, men det ser inte ut som det blir någon Stockholmsresa imorgon. Det känns inte rimligt att dra iväg nu helt enkelt. Men jobbet är kul och funkar bra, det innebär mest att sitta framför datorn och mejla och ringa. Jag har smygbörjat lite så att jag kan ta det lite lugnare när Elin kommit ut.

Här hemma är allt i ordning och allt viktigt inhandlat. Elins säng står nu bäddad i vårt rum och ser så mysig ut. Hoppas hon kommer trivas i den. Som det verkar nu har hon en mycket bra dygnsrytm vilket innebär att hon sover faktiskt mest hela nätterna och är vaken mycket på dagarna, det vore ju trevligt om det höll i sig utanför magen också.


Sängen är bäddad


Och skötbordet står redo.

Lite vardagsbilder från familjen Brohedes liv:

Anton och pappa gör en rolig min En slapp lördag. Anton kollar på film och pappa passar på att ta en tupplur. Anton har fått massa pärlor av sin mor. Här sitter han och gör sitt första halsband. Popcornpoppning till fredagsmyset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0